Obchodní a reklamační podmínky
I. Úvodní ustanovení
Tyto obchodní podmínky platí pro nákup v e-shopu satky-od-katky jehož provozovatelem (prodávajícím) je Kateřina Novotná Kudrnová, Tovární 3940/16, 669 02 Znojmo, IČ: 75754479 . Podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a jeho zákazníků (kupujících). Veškeré smluvní vztahy, které mezi účastníky eshopu vzniknou, se řídí právním řádem České republiky.
Veškeré zboží na tomto eshopu je vyrobeno prodávajícím a spadá do kategorie CZ NACE 14 (výroba oděvů).
II. Objednávka a uzavření spotřebitelské smlouvy
Podáním objednávky kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a reklamačním řádem a souhlasí s nimi.
Objednávka je návrhem kupní smlouvy. Samotná kupní smlouva vzniká potvrzením objednávky ze strany prodávajícího. Od tohoto momentu vznikají mezi prodávajícím a kupujícím vzájemná práva a povinnosti.
Momentem uzavření kupní smlouvy je kupující vázán obchodními podmínkami a kupující s nimi vyjadřuje souhlas.
Podmínkou platnosti elektronické objednávky je řádné vyplnění veškerých formulářem předepsaných údajů a náležitostí.
Místem doručení zboží je adresa doručení uvedená kupujícím v objednávkovém formuláři.
Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího až po jeho úplném zaplacení.
III. Expediční lhůty, platební podmínky a přepravné
Veškeré zboží je odesláno nejpozději do 3 týdnů od uzavření kupní smlouvy. Zboží je zasíláno dopravcem na adresu uvedenou kupujícím. V případě, že z provozních důvodů nebude možné expediční lhůtu dodržet, bude zákazník o této skutečnosti okamžitě informován telefonicky nebo e-mailem. U platby dobírkou začíná expediční doba běžet v okamžiku objednání.
Prodávající si vyhrazuje právo změnit cenu zboží. Pokud se cena dodávaného zboží zvýší oproti objednávce, prodávající neprodleně o této skutečnosti informuje kupujícího. Kupující je oprávněn v případě zvýšení ceny cenu přijmout nebo odmítnout.
Pro úhradu kupní ceny se sjednává:
- platba bankovním převodem na účet vedený u Komerční banky, č.ú.: 131-1170730297/0100
Přepravné, balné, možnosti platby:
- Česká republika
Zásilkovna Výdejní místo: 79,- Kč
Platba na účet je zdarma.
IV. Reklamace
Případné reklamace budou vyřízeny v souladu s Reklamačním řádem našeho eshopu a právním řádem platným v ČR.
V. Odstoupení od kupní smlouvy ze strany zákazníka podle § 1829 až § 1837 OZ
Dle ust.§ 1829 odst. 1 písm. a) má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů. Lhůta běží ode dne uzavření smlouvy, jde-li o kupní smlouvu ode dne převzetí zboží.
Spotřebitel informuje dodavatele o odstoupení od uzavřené smlouvy emailem na adresu nowokate@gmail.com a současně o svém požadavku na vrácení kupní ceny. Dle ust.§ 1831 odst. 1 OZ odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, zašle nebo předá dodavateli bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy zboží, které od něho obdržel. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, nese náklady spojené s navrácením zboží dodavateli.
Dle ust. § 1832 odst.1OZ odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu dodavatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy všechny peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání, které od něho na základě objednávky přijal stejným způsobem. Dodavatel vrátí spotřebiteli přijaté peněžní prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasí a pokud mu nevzniknou další náklady.
Dle ust. § 1832 odst. 2 OZ jestliže spotřebitel zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání vraceného zboží, který dodavatel nabízí, vrátí dodavatel spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
Dle ust. § 1832 odst. 3 OZ uhradí spotřebiteli náklady spojené s vrácením zboží, jestliže ho neupozornil o povinnosti nést tyto náklady v souladu s ust. § 1820 odts. 1 písm. g).
Dle ust. § 1832 odst. 4 OZ odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, dodavatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží dodavateli odeslal. Zboží spotřebitel nemůže vrátit formou dobírky, takové zboží nebude dodavatelem přijato.
Zboží musí být v původním obalu, nesmí nést známky poškození, použití, musí být kompletní (včetně příslušenství) a součástí zásilky musí být vyplněný formulář pro vrácení zboží (ke stažení zde)
Formulář pro vrácení zboží zašlete prosím vyplněný a VLASTNORUČNĚ PODEPSANÝ společně se zbožím na adresu Kateřina Novotná Kudrnová, Tovární 3940/16, 669 02. Znojmo..
Dle ust. § 1837 Občanského zákoníku kupující nemůže odstoupit od smlouvy:
písm. a) o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a dodavatel před uzavřením smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy
písm. b) o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu
písm. c) pokud byla hodnota zboží snížena jeho použitím, poškozením nebo došlo k částečnému spotřebování či opotřebení, je spotřebitel povinen chybějící hodnotu dle ustanovení nahradit v penězích. V praxi se tak děje formou snížení vracené kupní ceny.
VI. Odstoupení od kupní smlouvy ze strany prodávajícího, právo na změnu ceny
Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku nebo její část v těchto případech:
a) zboží se již nevyrábí nebo nedodává
b) výrazným způsobem se změnila cena dodavatele zboží
V těchto případech bude kupující neprodleně kontaktován a bude s ním dohodnut další postup.
Prodávající si vyhrazuje právo změny cen. Platné ceny jsou potvrzeny kupujícímu v okamžiku potvrzení objednávky. Je-li platná cena totožná nebo nižší než na objednávce, není zpětně kupujícímu potvrzována a zboží je mu dodáno za platnou cenu v okamžiku přijetí objednávky. Pokud je cena vyšší než cena uvedená na objednávce, prodávající neprodleně o této skutečnosti informuje kupujícího, který může novou cenu přijmout nebo dodávku odmítnout.
VII. Odpovědnost za vady zboží - záruka
Kupující je povinen před prvním použitím zboží prostudovat záruční podmínky a těmito informacemi a pokyny se důsledně řídit, jinak se vystavuje nebezpečí, že svým nesprávným užíváním zboží poškodí, čímž ztratí nárok na uplatnění práva z odpovědnosti za vady. Záruční doba začíná běžet převzetím zboží kupujícím.
Při prodeji spotřebního zboží činí zákonná záruční doba 24 měsíců. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení zboží (nebo jeho dílů) způsobené používáním zboží. Kratší životnost zboží nelze tedy považovat za vadu a nelze uplatňovat v tomto případě práva z odpovědnosti za vady. Záruční list je v souladu se zákonem nahrazován fakturou obsahující všechny zákonem požadované údaje.
VIII. Podmínky ochrany osobních údajů GDPR
a) Základní ustanovení
Správcem osobních údajů podle čl. 4 bod 7 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále jen: "GDPR") je Kateřina Novotná Kudrnová, Tovární 3940/16, 669 02 Znojmo,. IČO : 75754479 (dále jen: "správce").
Osobními údaji se rozumí veškeré informace o identifikované nebo identifikovatelné fyzické osobě; identifikovatelnou fyzickou osobou je fyzická osoba, kterou lze přímo či nepřímo identifikovat, zejména odkazem na určitý identifikátor, například jméno, identifikační číslo, lokační údaje, síťový identifikátor nebo na jeden či více zvláštních prvků fyzické, fyziologické, genetické, psychické, ekonomické, kulturní nebo společenské identity této fyzické osoby.
b) Zdroje a kategorie zpracovávaných osobních údajů
Správce zpracovává osobní údaje, které jste mu poskytl/a nebo osobní údaje, které správce získal na základě plnění Vaší objednávky.
Správce zpracovává Vaše identifikační a kontaktní údaje a údaje nezbytné pro plnění smlouvy.
c) Zákonný důvod a účel zpracování osobních údajů
Zákonným důvodem zpracování osobních údajů je plnění smlouvy mezi Vámi a správcem podle čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR, oprávněný zájem správce na poskytování přímého marketingu (zejména pro zasílání obchodních sdělení a newsletterů) podle čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR,
Váš souhlas se zpracováním pro účely poskytování přímého marketingu (zejména pro zasílání obchodních sdělení a newsletterů) podle čl. 6 odst. 1 písm. a) GDPR ve spojení s § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti v případě, že nedošlo k objednávce zboží nebo služby.
Účelem zpracování osobních údajů je vyřízení Vaší objednávky a výkon práv a povinností vyplývajících ze smluvního vztahu mezi Vámi a správcem; při objednávce jsou vyžadovány osobní údaje, které jsou nutné pro úspěšné vyřízení objednávky (jméno a adresa, kontakt), poskytnutí osobních údajů je nutným požadavkem pro uzavření a plnění smlouvy, bez poskytnutí osobních údajů není možné smlouvu uzavřít či jí ze strany správce plnit, zasílání obchodních sdělení a činění dalších marketingových aktivit.
Ze strany správce nedochází / dochází k automatickému individuálnímu rozhodování ve smyslu čl. 22 GDPR. S takovým zpracováním jste poskytl/a svůj výslovný souhlas.
d) Doba uchovávání údajů
Správce uchovává osobní údaje po dobu nezbytnou k výkonu práv a povinností vyplývajících ze smluvního vztahu mezi Vámi a správcem a uplatňování nároků z těchto smluvních vztahů (po dobu 15 let od ukončení smluvního vztahu). po dobu, než je odvolán souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely marketingu, nejdéle 5. let, jsou-li osobní údaje zpracovávány na základě souhlasu.
Po uplynutí doby uchovávání osobních údajů správce osobní údaje vymaže.
e) Příjemci osobních údajů (subdodavatelé správce)
Příjemci osobních údajů jsou osoby podílející se na dodání zboží / služeb / realizaci plateb na základě smlouvy,
zajišťující služby provozování e-shopu (Webnode) a další služby v souvislosti s provozováním e-shopu, zajišťující marketingové služby.
Správce nemá předat osobní údaje do třetí země (do země mimo EU) nebo mezinárodní organizaci. Příjemci osobních údajů ve třetích zemích jsou poskytovatelé mailingových služeb / cloudových služeb.
f) Vaše práva
Za podmínek stanovených v GDPR máte
právo na přístup ke svým osobním údajům dle čl. 15 GDPR,
právo opravu osobních údajů dle čl. 16 GDPR, popřípadě omezení zpracování dle čl. 18 GDPR.
právo na výmaz osobních údajů dle čl. 17 GDPR.
právo vznést námitku proti zpracování dle čl. 21 GDPR a
právo na přenositelnost údajů dle čl. 20 GDPR.
právo odvolat souhlas se zpracováním písemně nebo elektronicky na adresu nebo email správce uvedený v čl. III těchto podmínek.
Dále máte právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů v případě, že se domníváte, že bylo porušeno Vaší právo na ochranu osobních údajů.
g) Podmínky zabezpečení osobních údajů
Správce prohlašuje, že přijal veškerá vhodná technická a organizační opatření k zabezpečení osobních údajů.
Správce prohlašuje, že k osobním údajům mají přístup pouze jím pověřené osoby.
IX. Řešení spotřebitelských sporů
V případě, že dojde mezi námi a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát-oddělení ADR, Štěpánská 12,
120 00 Praha 2, Email:adr@coi.cz, Web:adr.coi.cz.
X. Závěrečná ustanovení
Tyto obchodní podmínky platí ve znění uvedeném na internetových stránkách prodávajícího v den odeslání elektronické objednávky kupujícím.
Odesláním elektronické objednávky kupující bez výhrad akceptuje veškerá ustanovení obchodních a GDPR podmínek ve znění platném v den odeslání objednávky, jakož i v den odeslání objednávky platnou cenu objednaného zboží (včetně přepravného, poštovného, event. balného) uvedenou v katalogu našeho eShopu, nebylo-li v konkrétním případě prokazatelně dohodnuto jinak. Odeslanou objednávkou (návrhem kupní smlouvy) je kupující neodvolatelně vázán.
V situacích, které neupravují tyto obchodní podmínky se vztah kupujícího a prodávajícího řídí ustanovením občanského zákoníku č. 89/2012 Sb. v platném znění.
Prodávající garantuje, že neprodává, nepronajímá ani jinak neposkytuje osobní údaje žádné třetí osobě.
Výjimku představují externí dopravci, kterým jsou osobní údaje spotřebitelů předávány v minimálním rozsahu, nutném pro bezproblémové doručení zboží.
Vrácení a výměna zboží
Formulář pro vrácení zboží - odkaz
Odstoupení od kupní smlouvy ze strany zákazníka
V souladu s ust. § 53 odst. 7 občanského zákoníku má kupující právo od smlouvy bez uvedení důvodu do 14-ti dní ode dne převzetí zboží. Rozhodne-li se kupující pro odstoupení v této lhůtě a dodrží uvedené podmínky bude mu vrácena kupní cena:
Zakoupené zboží zákazník (kupující) doručí zpět na adresu provozovny prodávajícího jakýmkoliv způsobem vyjma dobírky. Zboží zaslané na dobírku nebude přijato.
- Zboží nesmí nést známky poškození, použití, musí být kompletní (včetně příslušenství) a součástí zásilky musí být vyplněný formulář pro vrácení zboží (ke stažení zde)
- Zboží ušité na míru zákazníka nelze vracet.
Při splnění všech výše uvedených podmínek Vám kupní cena zboží bude vrácena na Váš účet, a to do 10-ti dní ode dne obdržení zboží, nejpozději však do 14-ti dní ode dne obdržení odstoupení od smlouvy při splnění podmínky fyzického vrácení zboží.
V případě nesplnění kterékoliv z uvedených podmínek nebudeme moci akceptovat odstoupení od spotřebitelské smlouvy a zboží bude vráceno zpět na adresu kupujícího.
Zboží se stručným popisem důvodu vrácení a podpisem odešlete na adresu Kateřina Novotná Kudrnová, Tovární 3940/16, 669 02 Znojmo,
Kupující není oprávněn odstoupit dle ust. § 53 odst. 7 od smluv:
a) na poskytování služeb, jestliže s jejich plněním bylo s jeho souhlasem započato před uplynutím lhůty 14 dnů od převzetí plnění,
b) na dodávku zboží upraveného speciálně podle přání kupujícího,
c) pokud byla hodnota zboží snížena jeho použitím, poškozením nebo došlo k částečnému spotřebování či opotřebení, je spotřebitel povinen chybějící hodnotu dle ustanovení § 458 odst. 1 občanského zákoníku nahradit v penězích. V praxi se tak děje formou snížení vracené kupní ceny.
Reklamační řád
Všeobecná ustanovení a vymezení pojmů:
Tento reklamační řád byl zpracován dle § 2165-2174 Občanský zákoník č. 89/2012 Sb. a zákona č. 634/1992 Sb., Zákon o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů a vztahuje se pouze na spotřební zboží zakoupené od prodávajícího, u něhož jsou v záruční době uplatňována práva kupujícího z odpovědnosti za vady (reklamace ).
Prodávajícím je Kateřina Novotná Kudrnová, Tovární 3940/16, Znojmo, IČ: 75754479
Kupujícím je fyzická či právnická osoba, která uzavřela s prodávajícím kupní smlouvu na koupi zboží, které je předmětem reklamace. Vzhledem k platné právní úpravě se rozlišuje kupující, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, a kupující spotřebitel.
Uplatnění práv z vadného plnění podle § 13 zákona č.634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele:
Délka záruční doby se řídí platnými ustanoveními zákona, činí tedy 24 měsíců s výjimkami, stanovenými zákonem.
Práva z vadného plnění (reklamace) jsou upravena v ust.§ 2165 OZ a následujících ustanovení. Při uplatnění práv z vadného plnění se za okamžik reklamace považuje, kdy dojde projev vůle spotřebitele (uplatnění práva z vadného plnění) prodávajícímu např. telefonicky, e.mailem, osobně, a to i bez toho, že je reklamovaný výrobek ze strany spotřebitele prodávájícímu doručen.
Doručení reklamovaného výrobku je pak otázkou k součinnosti ze strany prodávajícího. aby spotřebitel výrobek či další potřebné doklady k reklamaci dodal. Do doby vyřízení reklamace se nepočítá doba, po kterou se prodávající nemůže reklamací zabývat v důsledku neposkytnutí součinnosti spotřebitelem (např. nepředá zboží dodavateli na jeho výzvu, neumožní mu přístup k reklamované věci).
Záruční doba tedy začíná běžet převzetím zboží kupujícím. Dojde-li k výměně zboží, začne záruční doba běžet znovu, a to od převzetí nového zboží .
Ustanovení podle bodu 1. a 2. se podle § 2167 OZ nepoužije:
a) u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
b) na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním,
c) u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím, nebo
d) vyplývá-li to z povahy věci.Požádá-li o to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění. Prodávající má povinnosti z vadného plnění nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce. V potvrzení uvede i své jméno, sídlo a identifikující údaj, popřípadě i další údaje potřebné ke zjištění jeho totožnosti.
Je-li to potřebné, vysvětlí prodávající v potvrzení srozumitelným způsobem obsah, rozsah, podmínky a dobu trvání své odpovědnosti i způsob, jakým lze uplatnit práva z ní plynoucí. V potvrzení prodávající zároveň uvede, že další práva kupujícího, která se ke koupi věci vážou, nejsou dotčena. Nesplnění těchto povinností není na újmu platnosti potvrzení.
Vyřízení reklamace:
V případě, že se v průběhu záruční doby vyskytne vada, pro kterou nemůže být zakoupené zboží používáno zcela řádně, a tuto vadu lze odstranit, má kupující právo na jeho bezplatnou opravu. V případě vady, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby výrobek mohl byt řádně užíván jako výrobek bez vady, má kupující právo na výměnu výrobku anebo má právo odstoupit od kupní smlouvy. Jde-li o vady odstranitelné vyskytující se ve větším počtu nebo opakovaně a bránící řádnému užívání zboží, má kupující právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupit od kupní smlouvy. Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li kupující výměnu věci, má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy.
Reklamaci lze uplatnit odesláním na poštovní adresu prodávajícího. V případě zasílání reklamovaného zboží prodávajícímu se za den přijetí reklamace považuje den obdržení zboží prodávajícím.
Adresa pro zasílání reklamovaného zboží: Kateřina Novotná Kudrnová, Tovární 3940/16, 669 02 Znojmo,
Osoba zodpovědná za vyřízení reklamace: Kateřina Novotná Kudrnová, nowokate@gmail.com, telefon +420 731 572 897
Prodávající potvrdí kupujícímu e-mailem potvrzení o tom, kdy jako spotřebitel reklamaci uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Vyřízení reklamace je pro spotřebitele vždy bezplatné.Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty se kupujícímu přiznávají stejná práva, jako by se jednalo o neodstranitelnou vadu.
Za situace, kdy je potřeba zboží zaslat prodávajícímu si kupující ve vlastním zájmu vede tak, aby bylo zboží zabaleno do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu vyhovujícího nárokům přepravy zboží a to včetně veškerého příslušenství.
Prodávající označí reklamaci za neoprávněnou v případě, že:
a. vada vznikla špatným či nepřiměřeným zacházením zejména nedodržením pracích a dalších symbolů, uvedených na papírovém či látkovém štítku přišitém na každém textilním výrobku.
b. provedením nekvalifikovaného zásahu nebo jinou úpravou původního výrobku
c. bylo zjištěno zanedbání péče nebo předepsané údržby výrobku
Reklamaci je možné uznat pouze v případě prokázání následujících skutečností:
že se vada vyskytla v záruční době - za tímto účelem kupující předloží fakturu nebo prodejní doklad s zřetelným datem prodeje
že kupující koupil výrobek od prodávajícího a za jakou cenu, za tímto účelem kupující předloží platný prodejní doklad s vyznačením data zakoupení výrobku prokazující nákup reklamovaného zboží u prodávajícího
že je výrobek vadný, za tímto účelem kupující popíše závadu do příslušného formuláře a zašle prodávajícímu vadný výrobek poštou na uvedenou adresu
Nebude-li kterákoli z podmínek zde uvedených ze strany kupujícího řádně splněna, nebude reklamace uznána jako oprávněná a následně vyřízena.
V případě neoprávněné reklamace, při porušení záručních podmínek kupujícím, nesprávným či nepřesným uvedením závady nebo v případě odmítnutí kupujícího převzít reklamovanou věc zpět, je prodávající oprávněn účtovat kupujícímu náklady spojené s vyřízením reklamace.
Vložte svůj text...